Stali bywalcy :)

wtorek, 28 marca 2023

19 / 2023

Gdy rano otworzyłam oczy i spojrzałam przez okno wierzyć mi się nie chciało - biały świat, zima z powrotem. W myśl zasady: piękną zimę mamy tej wiosny. Nie wiem tylko jak w taką pogodę umyję okna u Matencji. Bo u siebie na szczęście mam już umyte.
Mała wojażuje na drugim końcu świata, przesyła relacje i jest przeszczęśliwa. Nawet powiedziała że będzie robić wszystko żeby choć przez trochę tam pomieszkać, bo tak bardzo jej się podoba. A ja podziwiam ją za odwagę, że zdecydowała się na taką daleką podróż sama, bez towarzystwa, bez biura podróży. I trochę jej tego zazdroszczę. A Japonia o tej porze roku jest przecudna. Ten wypad Mała organizuje sobie po swojemu, powoli, bez pośpiechu, smakuje, chłonie atmosferę i delektuje się chwilą. Bo atrakcje turystyczne tzw. obowiązkowe zaliczyła wcześniej z biurem podróży. Co zobaczy to jej i nikt jej tego nie odbierze.
A ja stęskniona wojaży... niestety na zagraniczne wojaże nie mogę liczyć na SzM. Mam takie koleżanki które zaproponowały mi wspólny wyjazd. Gdziekolwiek, bo jeszcze nie wiadomo gdzie. A przede mną pierwszy krok czyli muszę zrobić paszport którego nie mam. I żeby nie było dzisiaj byłam zrobić rekonesans co potrzebne Gdzie się to robi, w jakich godzinach. Niestety teraz wszystko online, a myślałam że wezmę druczki, wypełnię w domu, pokuszę jeszcze SzM, bo nawet jak nie chce ze mną jechać to mógłby mieć w domu paszport. Czasy takie że powinno się chyba mieć ten paszport w domu. Ale nic na siłę.
Zdrowotnie część planu już zrealizowałam zrobiłam badania laboratoryjne i prześwietlenia rentgenowskie. Niestety nic mi nie przeszło od tego 😀😀😀 bioderko jak dawało o sobie znać tak daje.
Wagowo zatrzymałam się w miejscu, troszkę sobie ostatnio pofolgowałam nawet i muszę znowu ująć żłobu 😀
Miłego popołudnia Wam życzę.

4 komentarze:

  1. W zasadzie paszport potrzebny jest poza Europę (Egipt, Wyspy Zielonego Przylądka, egzotyka, Karaiby), jeśli gdzieś bliżej + Turcja- wystarczy dowód. Tylko trzeba patrzeć, żeby od daty powrotu był ważny jeszcze pól roku, liczą co do dnia. Najbardziej traumatyczne jest robienie zdjęcia ;) reszta to pikuś.
    pani z apteki

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawa dla Małej ! Żadnych druczków do paszportu już nie wypełniasz , na wizytę w urzędzie idziesz ze zdjęciem, dowodem osobistym, kasą i wszystko wypełnia urzędnik. I nie zapomnij palca wskazującego, bo teraz skanują go :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajną masz Globtroterkę w Rodzinie! :-)))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Paszport mój dawno nieważny, ale na szczęście można i bez, tyle że kierunki ograniczone:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń