Stali bywalcy :)

poniedziałek, 2 stycznia 2023

1 / 2023

Nowy rok, nowe postanowienia? ... Nie, nie robiłam żadnych. Ale... jestem mocno przerażona swoim stanem fizycznym i kompletnym brakiem kondycji. Mam 54 lata, a fizycznie mam wrażenie, czuję się na 70-80 co najmniej. Tworzy mi się zamknięte kółko. Bolą mnie biodra i nogi więc unikam ruchu i one pewnie dlatego bolą. Nogi i stawy sztywne, nie rozruszane, poprzykurczane. Każdy krok łączy się z bólem, może nie umieram z tego bólu, ale go czuję. No jak dla mnie to dramat. A o powrocie do biegania, do aktywności, tylko gadam. Dziś żeby nie było, zaczęłam jogę. Bo też doszłam do wniosku, że spróbuję jogi, może uda mi się trochę porozciągać. Zatem 1 stycznia, czyli jeszcze przed północą, nie bacząc na godzinę, poszukałam na YT kanału z jogą. Ćwiczyłam zgodnie z tym filmem. Czułam jak mi się kręgosłup i mięśnie rozciągały. Bardzo fajne doświadczenie. Inna sprawa to to, że momentami myślałam że umrę, bo np. siad skrzyżny to nigdy nie była moja ulubiona pozycja, a co dopiero teraz. Tak że spocić się spociłam. Chciałabym tak ćwiczyć częściej. Jak się wciągnę to może zainwestuję w matę, bo póki co ćwiczyłam początkowo na pledzie, a potem po prostu na podłodze. Jutro chyba przyniosę z piwnicy karimatę piankową kupioną sto lat temu na plażę w Cro 😉, bo kto powiedział że to musi być specjalna mata do jogi...?

Sylwestrowaliśmy we dwoje razem z Polsatem. Było fajnie. Młoda znowu wojażuje, witała Nowy Rok trzy godziny wcześniej niż my. Młodzi byli na imprezie zorganizowanej lokalnie przy ogródkach działkowych. Dziś (1.01) to cały dzień lenistwa i odsypiania. Jutro (2.01) mamy oboje wolne, wybieramy się na wycieczkę. 



6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. trochę mnie zainspirowałaś tą jogą
    bo ze sportu, to ja tylko NBA na PlayStation...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lotnictwo 😉 PS zajęcia indywidualne z pilotem 😁😉

      Usuń
  3. O tak, joga jest zbawieniem dla kręgosłupa. I nie tylko dla kręgosłupa. Akurat ten kanał, który wybrałaś też lubię. A specjalna mata wcale aż tak bardzo potrzebna nie jest. Lepiej mieć pasek do rozciągania, wałek do rolowania i drewnianą kostkę- ale to już do bardziej zaawansowanych ćwiczeń z przyrządami. Wytrwałości w ćwiczeniach

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za filmik z jogą. Ja wczoraj wiosłowałam 1000 x
    Mam 55 lat

    OdpowiedzUsuń
  5. Jogi nigdy nie ćwiczyłam, ale sporo chodzę, nawet na emeryturze, no i na górki jeszcze daje radę, nie wiem, jak długo, bo każdy rok przynosi nowe zadziwienia.

    OdpowiedzUsuń