Stali bywalcy :)

wtorek, 28 grudnia 2021

92 / 2021

$#@&%7!

Oszaleję z tą Matencją... 

Ma potworne bóle kręgosłupa. Źle się czuje od kilku dni, mówi, że ledwo chodzi. Poradzilam w niedzielę, by wzięła doraźnie bardzo mocny lek przeciwbólowy - D. Wzięła, nieco ulżyło. Wczoraj lekarz zapisał lek S. - przeciwbólowy, przeciwzapalny. Dziś Matencja od poludnia się zastanawia czy aby na pewno może go wziąć, bo w ulotce straszne rzeczy piszą. Matencja ulotki czyta zawsze. Niestety. Rano wzięła inny środek przeciwbólowy - I. , ulżyło, pomogło. Poinformowała mnie, że leku S. przepisanego przez lekarza brać nie będzie, bo ulotka itd. Będzie brać I. Wieczorem znowu ból się nasila. Dzwoni czy ona jednak ma wziąć ten I.? Pytam po co jej lekarz skoro i tak leczy się sama. No i po co wykupuje leki, szkoda kasy. Prawie się obraziła. Próbowałam tłumaczyć że informacje na ulotkach zawsze są groźne. Ja swoje, ona wie lepiej. Moje ciśnienie sięga 300. W końcu odesłałam do lekarza - zadzwoń i zapytaj czy masz to brać. Matencja oddzwania do mnie i informuje mnie o dawkowaniu tego leku, jak ma go brać. Pytam o co w ogóle jej chodzi z tym dawkowaniem. Zadzwoniła do lekarza, owszem, i zapytała jak ma ten lek brać. A teraz dzwoni do mnie pytając czy jednak ma go wziąć... & #() %!?! 

Tak, wiem. Demencja i mikrozmiany poudarowe. Bo innego normalnego wytłumaczenia nie potrafię znaleźć.

Tylko spokój mnie może uratować. Tylko spokój.

... 

3 komentarze:

  1. Jeśli to jest to o czym myślę na S- to tam jeden składnik jest taki, że działań niepożądanych sam daje na dwie strony, a drugi na stronę. Natomiast brzydko mówiąc- to są d...chrony firmy. Muszą wypisać wszystko, żeby w razie czego uniknąć procesów. Może jej się po im lekko kołować w głowie, bo dawka tego silniejszego nie jest minimalna, a średnia. Niemniej często przepisują go ortopedzi. Jeśli nie rzuci się na pucowanie podłóg albo mycie okien, bo ją przestanie po nim boleć- to tak, ma brać...

    OdpowiedzUsuń
  2. Generalnie- dwuskładnikowa D (w dwóch wersjach - słabszej i mocniejszej) jest uważana za słabszą od S. Jeśli D działa- to może zostać przy D... Tylko S. ma składnik przeciwzapalny, co też nie jest bez znaczenia. D. nie działa przeciwzapalnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te ulotki to jest bat na dzieci wszystkich rodzicow po osiemdziesiątce.Głównie mam. Idą do lekarza , kupują leki i nie biorą, potem : co to za lekarz, co on wypisuje, itp.Nie winduj sobie ciśnienia, nic nie poradzisz.....

    OdpowiedzUsuń